Klima cihazının tarihi beşeriyet denli eskidir. İlk insanoğlu üst ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor tedarik etmek dâhilin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. ılımlı çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak dâhilin ab gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk eke kullanma vadiını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her ahit 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail fen gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme fail bir vetiretir. Günümüzde insanoğlu, elan huzur ve randımanlı evetşayabilmek dâhilin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine denli klima lüks olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya nöbetyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert arzu etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok başkalık oldu. Daha çok klima yoksuz nöbetyerlerinde kimse çalışmak istememektedir. Önce nöbetyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor aletı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece edebiyat serinlemek dâhilin kullanılan bir alet olmaktan çıavratp, kışın da ısınmak dâhilin yeğleme edilen alet yapmıştır. Klima kullanma alışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği karşısında tüketicilerimiz karar ita sürecinde nispeten karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana yaraşıklı seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin katkısızlanamaması, harbi montaj uygulamalarının dokumalmaması üzere nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alıntı maliyetinin birlikte pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate alınmalıdır. Klima aletı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak bayağı bir istikşaf dokumalmalıdır.

No pingback ( trackback ) is found.