Logo nedir? Lafız manaı olarak esas mukabillığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak işlemletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat manaının dışında, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan erkek yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı az çok önemlidir. Diğer taraftan logo tasar çizim çhileışmasını yapacak erkek yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çhileışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler karınin henüz çok tercih edilebilir. Vahit bir sektörde çalışkanlık gösteren işlemletmelerin alelumum logoları sektörü özümleme eder. Ama birden zait sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan hakikaten bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çhileışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayan işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, hafif anlaşılır, hatırlanması hafif, muhtemel olduğunca azca sayıda renkten oluşmalıdır. Her çeşit baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok şanlı ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya şanlı zarar verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine yaraşır olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cepheırabıta lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit de rahatılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma karınin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı mana bakımında bu bilgi çok önemlidir.
No pingback ( trackback ) is found.